mala skola marketinga za pocetnike 6

osnove marketinga za poduzetnike 6. dio = brend arhetip

➡ Kupovina i podsvijest: nesvjesno povezivanje s našim arhetipima

Uspješni brendovi poznaju svoju publiku i znaju kako joj se obraćati.

I, što je važnije, koju emociju pobuditi.

Kao pomoć u tome, pri izgradnji brenda koristimo teoriju arhetipova.

U suvremenu psihologijsku terminologiju pojam arhetipa uveo je poznati psiholog Carl Gustav Jung. Arhetipovi i simboli jezik su nesvjesnoga, povezani s emocijama koje određuju ponašanje.

12 arhetipova

Dvanaest osnovnih arhetipova kombiniraju se pri izgradnji našeg kolektivnog nesvjesnog, Grupirani su u 4 glavne skupine:

1. Sloboda/bolji svijet/duhovno putovanje
👉 Istraživač – samostalan, pustolovni individualac, voli uzbuđenja / brend: The north face
👉 Nevinašce – prirodan, privržen, neiskvaren / brend: Dove
👉 Mudrac – učitelj, stručnjak, evocira kvalitetu / brend: BBC

2. Struktura/red/poboljšanje
👉 Vođa – Stabilan i odlučan, autoritaran i simbol kontrole / brend: Hugo Boss
👉 Njegovatelj – empatičan i suosjećajan, razumije, brine i štiti / brend: Pampers
👉 Stvaratelj – donositelj novih ideja, okrenut budućnosti / brend: Apple

3. Povezivanje/socijalna osjetljivost/bliskost
👉 Prosječni tip – lik iz mnoštva, osjećaj pripadnosti i jednakosti / brend: Ikea
👉 Šaljivdžija -smijeh je lijek za sve, simbol spontanosti i zabave / brend: Old spice
👉 Ljubavnik – senzualnost i privlačnost / brend: Chanel

4. Ego/impresioniraje/spasenje
👉 Buntovnik – izaziva, potiče borbu i promjene / brend: Harley Davidson
👉 Junak – hrabar i odlučan, želi poboljšati svijet, pobijediti i pomoći drugima / brend: Nike
👉 Čarobnjak – simbol znanja, nositelj vizije / brend: Disney

Lice I naličje brenda: idealizirana slika I pobuđivanje nesvjesnih želja

Pri odluci o zastupniku našeg brenda odaberite jedan glavni arhetip, lice brenda. Zastupa idealiziranu sliku sebe samih.

Potom odaberite jedan do dva sekundarna arhetipa. Onu su naličje brenda i obraćaju se nesvjesnom , skrivenom u nama.
Veći dio neka zastupa osonvni arhetip, a sekundarni neka bude doziran.

Neka se vaša publika poistovjeti sa svojim arhetipom. 😍

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *