Dajemo društveni život vašem biznisu

Marketing

Ok, sada imate sve riješeno, znate kako izgledate, kome se obraćate i kojim tonom, imate savšenu ambalažu i brzu platformu na kojoj prodajete.

Kako sada ciljanoj publici pokazati da ste ovdje i da imate točno ono što žele? Tu na scenu dolazi digitalni marketing.

Bilo da ste već čuli za hrpu kratica poput SEO, ROI, PPC i slično ili o marketingu ne znate ništa, nije važno. Snaći ćete se, vjerujte nam.

Možda imate osjećaj da svi sve prate na instagramu, a vi od posla jedva stižete otvoriti poštu. Ne brinite, digitalni marketing riješit ćemo klik po klik. Na društvenim mrežama bit ćete glavna tema.

Što je potrebno za Marketing?

Prosječni kupac treba susret s naići na određeni brend u prosjeku 7 puta (kod skupljih proizvoda/usluga čak i do 14!) prije nego što se odluči na kupnju.

To znači da je potrebno napraviti kompleksnu kampanju koja pokriva široko područje i različite platforme kroz koje će se vaš idealni klijent susretati s vašim brendom. Evo kako:

1. Marketinška strategija

Pri definiranju brenda bilo je važno definirati tko ste, kamo idete i kome se obraćate. U marketingu je ključno postaviti strategiju kojom ćemo vas predstaviti tržištu.

Stjecanje povjerenja (potencijalnih) kupaca, vraćanje postojećih kupaca, izgradnja dugoročne stabilne pozicije na tržištu i probijanje među konkurentima osnova su svakog kvalitetnog marketinškog plana.

2. Pozicioniranje brenda

Poznavanje konkurencije i pozicioniranje u odnosu na nju važno je koliko i sam brending.

 

Osim definiranja kako ćete se obraćati klijentima, nužno je znati u koju tržišnu nišu ulazite. U nekima je gužva, u nekima ima puno prostora, no rijetko tko je Pale sam na svijetu.

3. Dugoročni plan

Ako je brending bio sprint, marketing je maraton. Na tržištu koje zahtjeva zabavu, edukaciju i brižnost, očekivanja o slavi preko noći nisu realna.


Realno je odabrati nišu i u njoj krenuti krčiti svoj put. Cijene klikova, remarketing, retargering, povrat ulaganja, sve treba biti definirano.

4. Realizacija

Precizno definiranje događanja na dnevnoj, tjednoj i mjesečnoj bazi. Koji će procesi biti automatizirani? Koliko ćete često odgovarati na upite putem društvenih mreža? Koliko često objavljivati i koji tip sadržaja?

 

Treba osmisliti plan sadržaja, oglašavanja, newslettera i napraviti detaljan pregled svih događanja u tabličnom prikazu.

Primjena Marketinga u praksi


Jednom kada smo sve procese postavili u tablicu, slijedi kreativni, izvedbeni dio marketinškog procesa koji može varirati ovisno o tržištu i publici. U pravilu se sastoji od sljedećih komponenti:

1. Optimizacija

Optimizacija za tražilice, SEO i SEM, vjerojatno ste čuli za ove pojmove, ali ne znate što s njima? Bez brige, mi znamo.

 

Imate web stranicu/shop. Sad je treba pozicionirati na prva mjesta u tražilicama. Bez toga kao da vas nema. Kada ste zadnji put tražili nešto i otišli dalje od prve stranice Googlea?

5. Promocije

Kada izdate novi proizvod ili uslugu, potrebno je napraviti tzv launching. Riječ je o kampanjama usmjerenim specifično na promoviranje tog specifičnog proizvoda ili usluge.

Vrlo intenzivni, kreću sa najavom nekoliko tjedana unaprijed, odbrojavanjem, posebnom limitiranom ponudom, e-ail kampanjama...cilj je napraviti hype koji će izazvati visok stupanj interesa publike, pobuditi medijsku pažnju,  i kao rezultat imati velik odaziv u vrlo kratkom vremenu.

2. Content marketing

Bez redovitog pojavljivanja na (adekvatnim) društvenim mrežama, teško je govoriti o stvaranju zajednice, a kamo li zajednice vjernih kupaca. Najvjerniji kupci su fanovi vašeg brenda koji se iznova vraćaju, odani su i najbolji su marketing sami po sebi.

 

Izgradnja dugoročnog odnosa i održavanje istog je od presudne važnosti - na koncu, kupci su puno skloniji vjerovati recenzijama višegodišnjih korisnika, nego reklami.

6. E-mail marketing

I dan-danas smatran jednim od dva najmoćnija marketinška alata. Prvo, za razliku od oglasa, već imate dopuštenje potencijalnog kupca da ga kontaktirate što znači da interes postoji. To je prilika za promociju.


Drugo, za razliku od retargetinga, gdje se ponovo obraćate publici koja je barem jednom iskazala interes, ovde je komunikacija dobrovoljna i neforsirana.


Treće, a nikako manje važno, osobno je.

3. PPC oglašanvanje

 Izgradnja zajednice traje, a vi želite brzo doći do svoje publike. Najbrži način je plaćeno oglašavanje. Čar oglasa koje plaćate po kliku je u tome što publika već ima interes za kupnju - oni pretražuju i žele od vas rješenje.

 

Fokus je uvijek na jednom od tri područja koja pokrivaju preko 85% sveg tržišta: rješavanje problema, poboljšanje kvalitete života i zabava.

7. Video sadržaji

Video je uvijek gledaniji od fotografije. Izrada promotivnih i edukativnih video materijala je odličan način skretanja pažnje na proizvod ili uslugu. Mogućnosti su razne, od predstavljanja tehničke specifikacije proizvoda do zabavne anegdote, cilj je uvijek buđenje željene emocije.

 

Hoće li to biti snimka dronom iz zraka, interview ili napravljena 3D animacija, ovisi o ciljanoj skupini i tržišnoj niši.

4. Oglašavanje na društvenim mrežama

Kad ljudi scrolaju kroz Facebook, pogled im se zaustavi na oglasu za vaš proizvod. Neće nužno biti riječ o instant kupovini, ali ste ih zaintrigirali, viđeni ste. To je put prema sedam dodirnih točaka potrebnih za kupnju.

 

Dio publike kojoj na sebe skrećete pažnju pogledat će što nudite i upitati za detalje. Ukratko, angažirat će se. Tada ste već u vrlo dobroj poziciji.

8. Automatizacija

Segmentiranje korisnika, slanje mailova dobrodošlice, promocije, podsjećanja, svaki u određeno doba dan. Pisanje svih tih sadržaja, personalizacija katkad zvuče kao nemoguća misija (nekad je i bila).

 

Danas to rješavamo inteligentinim sustavima za automatsko slanje mailova točno određenim skupinama korisnika, u točno određenim intervalima sa točno određenim sadržajem.