mala skola marketinga za pocetnike 2

osnove marketinga za poduzetnike 2. dio = ciljano tržište

U kojem svijetu živi vaša buyer perona?

Svijet u kojem će se maniefstirati želje naše buyer persone I u kojem će se materijalizirati odnos s brendom. Taj svijet je ciljano tržište.

Ciljano tržište = specifična grupa ljudi ili tvrtki koje dijele određene karakteristike i koje tvrtka identificira kao najpovoljnije za svoje proizvode ili usluge.
U praksi, zvajući koje je vaše ciljano tržište omogućuje:
✔Personalizacija poruka
✔Optimizacija resursa
✔Bolje razumijevanje potrošača
✔Povećanje konverzije
✔Jačanje odnosa s kupcima

Vjerojatnost prodaje 60-70% kod postojećih kupaca, a tek 5-20% kod novih.

👉Case study
Zašto je ciljana skupina bitna?
Uzmimo Nike kao primjer. Njihovo ciljano tržište su aktivni ljudi, sportaši i rekreativci, posebno mladi koji se bave sportom ili žele živjeti zdrav način života. Nike usmjerava svoje marketinške kampanje na ovo ciljano tržište, koristeći sportaše kao brand ambasadore (poistovjećivanje) i stvarajući poruke koje promoviraju ideju “Just Do It” – potičući ljude da ostvare svoje ciljeve (motivacija) kroz sport i aktivnost.

Ovakav pristup omogućuje Nikeu da se usredotoči na segment tržišta koji najviše cijeni njihove proizvode, što rezultira snažnim brandom i visokim stupnjem odanosti kupaca. Nadalje, Nike koristi informacije o svom ciljanom tržištu kako bi razvio proizvode koji zadovoljavaju potrebe i želje njihovih kupaca, zatvarajući prodajni krug.

👉Ciljano tržište u praksi
Povezivanje ciljanog tržišta s buyer personom nužno je za uspješnu prodaju. Odgovorima na sljedeća pitanja povezujete vaše cilajno tržište s buyer personom:

👉Koje su demografske karakteristike vaše idealne kupce? (Dob, spol, obrazovanje, zanimanje, prihod, lokacija)
👉Koje su psihografske karakteristike vaših kupaca? (Interesi, hobiji, vrijednosti, stil života, osobnost)
👉Koji su problemi ili izazovi s kojima se suočavaju vaši kupci? (Kako vaš proizvod ili usluga može riješiti ove probleme?)
👉Koje su potrebe i želje vaših kupaca? (Što ih motivira i što traže od proizvoda ili usluga poput vaših?)
👉Kako vaši kupci pronalaze informacije o proizvodima ili uslugama sličnim vašim? (Preko kojih kanala komuniciraju i istražuju?)
👉Koji su njihovi preferirani načini kupovine? (Online, offline, putem mobilnih uređaja, putem trgovina, putem preporuka)
👉Koja su njihova očekivanja od proizvoda/usluga poput vaših? (Kvaliteta, cijena, korisnička podrška, iskustvo kupovine)
👉Kakav je njihov životni ciklus potrošača? (Kada obično kupuju proizvode ili usluge poput vaših? Jesu li to jednokratne kupnje ili ponavljajuće?)

Stavljajući vašu buyer personu u stvarni svijet I simulirajući njen proces kupnje proizvoda/usluge koji rješava njihove probleme, prestaje rasipati svoje resurse (I vrijeme I novac I živce). Usmjeravate ih na ljude koje vaš prizvod/usluga zapravo interesira.

Nakon iskrenog odgovora na gornja pitanja, koliko ste bačenih resursa uočili u svojoj praksi?

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *