U kojem svijetu živi vaša buyer perona?
Svijet u kojem će se maniefstirati želje naše buyer persone I u kojem će se materijalizirati odnos s brendom. Taj svijet je ciljano tržište.
Ciljano tržište = specifična grupa ljudi ili tvrtki koje dijele određene karakteristike i koje tvrtka identificira kao najpovoljnije za svoje proizvode ili usluge.
U praksi, zvajući koje je vaše ciljano tržište omogućuje:
Personalizacija poruka
Optimizacija resursa
Bolje razumijevanje potrošača
Povećanje konverzije
Jačanje odnosa s kupcima
Vjerojatnost prodaje 60-70% kod postojećih kupaca, a tek 5-20% kod novih.
Case study
Zašto je ciljana skupina bitna?
Uzmimo Nike kao primjer. Njihovo ciljano tržište su aktivni ljudi, sportaši i rekreativci, posebno mladi koji se bave sportom ili žele živjeti zdrav način života. Nike usmjerava svoje marketinške kampanje na ovo ciljano tržište, koristeći sportaše kao brand ambasadore (poistovjećivanje) i stvarajući poruke koje promoviraju ideju “Just Do It” – potičući ljude da ostvare svoje ciljeve (motivacija) kroz sport i aktivnost.
Ovakav pristup omogućuje Nikeu da se usredotoči na segment tržišta koji najviše cijeni njihove proizvode, što rezultira snažnim brandom i visokim stupnjem odanosti kupaca. Nadalje, Nike koristi informacije o svom ciljanom tržištu kako bi razvio proizvode koji zadovoljavaju potrebe i želje njihovih kupaca, zatvarajući prodajni krug.
Ciljano tržište u praksi
Povezivanje ciljanog tržišta s buyer personom nužno je za uspješnu prodaju. Odgovorima na sljedeća pitanja povezujete vaše cilajno tržište s buyer personom:
Koje su demografske karakteristike vaše idealne kupce? (Dob, spol, obrazovanje, zanimanje, prihod, lokacija)
Koje su psihografske karakteristike vaših kupaca? (Interesi, hobiji, vrijednosti, stil života, osobnost)
Koji su problemi ili izazovi s kojima se suočavaju vaši kupci? (Kako vaš proizvod ili usluga može riješiti ove probleme?)
Koje su potrebe i želje vaših kupaca? (Što ih motivira i što traže od proizvoda ili usluga poput vaših?)
Kako vaši kupci pronalaze informacije o proizvodima ili uslugama sličnim vašim? (Preko kojih kanala komuniciraju i istražuju?)
Koji su njihovi preferirani načini kupovine? (Online, offline, putem mobilnih uređaja, putem trgovina, putem preporuka)
Koja su njihova očekivanja od proizvoda/usluga poput vaših? (Kvaliteta, cijena, korisnička podrška, iskustvo kupovine)
Kakav je njihov životni ciklus potrošača? (Kada obično kupuju proizvode ili usluge poput vaših? Jesu li to jednokratne kupnje ili ponavljajuće?)
Stavljajući vašu buyer personu u stvarni svijet I simulirajući njen proces kupnje proizvoda/usluge koji rješava njihove probleme, prestaje rasipati svoje resurse (I vrijeme I novac I živce). Usmjeravate ih na ljude koje vaš prizvod/usluga zapravo interesira.
Nakon iskrenog odgovora na gornja pitanja, koliko ste bačenih resursa uočili u svojoj praksi?
Add a Comment