cinicism

5 najvećih mitova brendinga

5 najvećih mitova brendinga

1. Brend je logo.

Ovo je jedan od najpopularnijih mitova. Logo nije brend. Logo je simbol. 

Logo sam po sebi neće napraviti baš ništa ako iza njega ne stoji brend. A brend je onaj intuitivni osjećaj koji drugi imaju o vama (ili vašij tvrtci, proizvodu i/ili usluzi)

Auto nećete kupiti zbog logotipa. Auto ćete kupiti jer podržava vaš životni stil, odražava vaše vrijednosti I poziciju u društvu. I da, jednom kada određeni tip auta postane brend, kada samom poglednom na logo automatski znate sve što stoji iza njega I automatski imate određen osjećaj, onda logo igra pravu ulogu (npr, Volvo je simbol za sigurnost, Jeep za avanturu a Ferrari za..pa, dolce vita:))

Do tada je samo simbol. A simbol bez značenja nema vrijednost.

 

2. Brand je vizualni identitet

Ne, ni to nije istina. Vizualni identitet je samo vizualni dio cjelokupnog identiteta illi brenda. Da bi postao prepoznatljiv, potrebno ga je koristiti konzistentno, na svim platformama I u svim medijima koje koristite.

Kao što je vaša odjeća samo dio vaše pojave. Bitan dio, ali I dalje samo dio. Kada je dobra, ona može govoriti mnoogo o vašim stavovima, vrijednostima, pa čak I ciljevima, ambicijama I nakanama. Ali , ako ga ne prate vaš stil izražavanja, ako ga ne koristite konzistentno, ako ga prečesto mijenjate I ako nije usklađen s onime što radite I kako se ponašate, nema puno svrhe.

 

Mora pratiti vaš stil izražavanja, vrijednosti, ciljeve.

Mora rezonirati s vašom ciljanom skupinom (biti dopadljiv ili intrigantan, ili provokativan ili…).

Mora biti dio cjelokupnog identiteta.

 

3. Brendovi su velike tvrtke

Ni to nije istina. Brend uopće ne mora biti tvrtka. Neki od najgojmljivijih brendova su osobe. Oprah Winfrey, Steve Jobs, kraljica Elizabeta I Michael Jordan, svi su brendovi. I ivi su pojedinci a ne velike tvrke.

Ponekad slučajno, ponekad planski, ti su ljudi postali brend. Prepoznatljivi su, ljudi imaju jasne osjećaje u vezi s njima, u stanju su monetizirati ili pokrenuti velike stvari. Tako da ne, ne trebatte biti velika tvrtka da biste bili brend. Ali morate biti veliki u tome što I kako radite da biste postali brend.

 

"Vaš brend je priča koja se odvija na svim dodirnim točkama s kupcima" — Jonah Sachs

4. Brending dodaje vrijednost

Sam po sebi ne. Ono što dodaje vrijednost je ono što činite, a ne ono što govorite. Ljudi se ne povezuju s vašim proizvodom ili uslugom. Ljudi se povezuju sa pričom koja stoji iza tog proizvoda ili usluge, jer bi voljeli biti dio te priče. Jer neki skriveni dio u njima želi biti super heroj ili zabavljač ili spasitelj. A vaš proizvod ili usluga dio su te magije.

Zato svi dobri brendovi iza sebe imaju priče. Priče s kojima se ciljana skupna povezuje. Identificira. Nalazi zajednički jezik.

 

5. Vi kontrolirate svoj brend

Ovaj je mit samo djelomično istinit. Vaše akcije, stavovi i angažman svakako oblikuju velik dio priče o vašem brendu. No, publika je ta koja daje finalnu ocjenu vašem brendu. Koliko vaši vjerni fanovi mogu doprinjeti vrijednosti brenda, toliko ga mogu i narušiti.

Recimo da određena smutljiva skupina ljudi (sa ne nužno pozitivnim stavovima) prigrli vaš brend kao sredstvo izražavanja (npr. svastka na sasnsktu označava sreću, a znamo kako je taj simbol završio). 

Važno je osluškivati svoju publiku i komunicirati s njima, tako da na vrijeme možete poboljšavati vaš brend i usmjeravati ga u željenom pravcu, prije nego dobije život koji mu možda ne želite.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *