Moć brendinga
Što je razlika između malog i velikog brenda? Postoje li uopće mali i veliki brendovi?
Kada proizvod/usluga postaju brend, a kada su samo još jedna u nizu proizvoda/usluga na tržištu? Koje su zajedničke crte tih brendova? Prepoznatljivost logotipa i boja? Povjerenje kupaca? Pjevušenje slogana? Savršene fotke?
Vjerujemo da se već iz navedenih pitanja jasno očituje da je prepoznatljivost brenda jedna stvar, izazivanje emocije druga, a kupnja i lojalnost nešto posve treće. Pogledajmo malo detaljnije o čemu se radi:
Prepoznatljivost. Prepoznatljivost djeluje kao trivijalna stvar, ali svi mi imamo tendenciju vjerovati poznatim stvarima. A kada im vjerujemo,onda ih i kupujemo. Zato su prepoznatljiv stil i njegovo dosljedno korištenje, odnosno kako u struci kažemo, vizualni identitet brenda i njegova dosljedna aplikacija, kamen temeljac svakog brenda.
Usklađenost. Ako ste uskladili vizualno identitet sa vrijednostima koje vaš ciljani/idealni klijent ima, onda ste na još boljem putu. Primjerice, čiste jarke boje, geometrijski oblici i komplementarni kontrasti neće nužno pasati srednjovječnoj sveučilišnoj profesorici. Ali njenom sinu tinejđeru hoće – pa se postavlja pitanje prodajete li antiage kozmetiku ili skejtobordove.
No hoće li to vaš brend svrstati bok uz bok najvećim igračima? Neće, potrebno je više od toga. Potrebno je nešto revolucionarno. Pritom se trebate zapitati sljedeće:
- je li revolucija ispravan put za vaš brend?
- mora li vaš brend biti svjetski poznat?
Odgovor na oba pitanja je negativan. I da, za inovativne, revolucionarne proizvode, to svakako može biti ispravan put, za vaš proizvod/uslugu, put može biti puno drugačiji.
Personalizacija. Ono što veliki brendovi ne mogu, ali vi možete je upravo to – personalizacija, osobno pristupanje klijentu, davanje važnosti i malim stvarima, osobno poznavanje klijentovih strahova i potreba. Fokus.
Možete se brendirati kao inovativni pridošlica ili kao zabavna alternativa.
Poanta je da se pozicionirate kao unikatan brend koji daje dodanu vrijednost svojim klijentima, izdižući i svoju uslugu/proizvod i klijentovo iskustvo iznad prosječnoga. Poigrajte se sa svojim vrijednostima, istaknite svoje jake strane i promatrajte kako vaš brend postaje samostalni igrač na tržištu.
"Težak rad na nečemu što nas ne zanima je stres. Težak rad na nečemu što volimo je strast." — Simon Sinek
Add a Comment