4 tipa pogrešnih klijenata
I 4 koraka za prepoznavanje i privlačenje pravih klijenata
Kada započinjete poduzetničku karijeru, nitko vam ne kaže da bi jedan od prioroteta trebao biti odabir pravih klijenata.
Kakav odabir, pitate se, kada tek započinjete posao…Pa, zapitajte se koliko ste vremena, živaca i novaca izgubili na “obećavajuće” klijente koji su se pokazali ne-tako-profitabilnim sa beskrajnim revizijama, odgodama plaćanja, mijenjanjem dogovora, nepoštivanjem termina…vjerujem da sami možete poprilično uspješno dopuniti ovu listu.
Dakle, potrebno je pronaći i privući “prave” klijente. No, tko su oni i gdje se nalaze?
Pa, pogledajmo najprije kakve klijente nije mudro privlačiti:
1. klijent koji ne zna što želi, već ispituje teren,
2. klijent koji ne želi raspravljati o budžetu ili o rokovima,
3. klijent koji izbjegava konkretan dogovor o detaljima narudžbe
4. klijent koji odbija pružiti detalje potrebne za izvršenje posla
Sada kada znate što ne želite, pogledajmo kako se baviti onime što želite.
4 koraka za privlačenje pravog klijenta:
1. otkrijte s kakvim klijentima volite raditi. Doslovno, opišite svog idealnog klijenta. Što voli, koji su mu strahovi, želje, snovi, težnje. Što potajno želi, ali ne može zbog svakodnevice, manjka vremena/novca/resursa bilo koje vrste? Čime se bavio, ali odustao zbog promjene okolnosti? Otkrijte skriveno I ponudite mu točno ono što želi. To je vaša buyer persona i osnova svakog rada na budućem privlačenju klijenata.
2. pričajte točno tom idealnom klijentu. Nemojte pričati o svojim proizvodima i uslugama. Pričajte o onome što zanima vašeg idealnog klijenta. Pričajte mu o onome što će odagnati njegove strahove, riješiti ga boli, ispuniti skrivene želje. Omogućite mu da se prepozna u onome što nudite.
3. predstavite se svijetu takvi kakvi jeste – jer ćete privući ljude kojima se sviđaju vaše kvalitete. Ne one koje su primjerene, provjerene, sigurne; već osobite, jedinstvene, istinski vaše. Budite pravi advokat svog poslovanja. Ako ste hrabri, pokažite to. Ako ste brižni, pokažite to. A vas zapravo nije briga…i to se može dobro prezentirati uz malo spretnosti.
4. Učite, čitajte, mijenjajte, isprobavajte. Adaptirajte se. Svaki novi klijent je prilika da malo narastete. Aplicirajte naučeno, primijenite iskustvo I adaptirajte se. Jedino tako ćete postajati bolji.
Koje je vaše “najdraže” iskustvo s klijentom?
Add a Comment